divendres, 23 de juny del 2017

Mulladoret de tomaca en conserva / Mojada de tomate en conserva



La primera vegada que vaig anar a Grècia (fa uns sis anys), vaig veure, amb agradable sorpresa, com conserven la costum de mullar pa en tots aquells plats que ho permeten, ja siga menjant a casa o en algun restaurant de platja o ciutat. Malauradament, aquesta costum s'ha perdut molt per aquests indrets del mediterranis occidental.

Temps enrere, quan el pa tenia mes pes en la nostra dieta i, a més a més, era prou millor i natural que avui en dia, hi havien plats que es feien per a ser mullats. Aquests plats - mal avinguts amb culleres i forquetes, i aliats de bon pa i dits traçuts- són els "mulladors" o "mulladorets".

Un dels més populars es feia amb conserva casera de tomaca. Un pot (antigament eren botelles amb tap de suro nugat amb fil de palomar) de tomaca sempre es trobava al rebost de les cases, així com un tros de bacallà salat, uns ous i una bona barra de pa. La gràcia està en la tomaca en conserva feta a casa, que té un sabor especial.

Si heu fet ús de la recepta de la tomaca en conserva, podreu gaudir d'aquest "mullador" senzill, fresc i deliciós. Si no es així, sempre us podreu conformar amb tomaca natural en temporada.

Aquesta es la recepta. Desitge que us agrade.  
                                              *********************
La primera vez que fui a Grecia (hace unos seis años), vi, con agradable sorpresa, como conservan la costumbre de mojar pan en todos aquellos platos que lo permiten, ya sea comiendo en casa o en algún restaurante de playa o ciudad. Desgraciadamente, esta costumbre se ha perdido mucho por estos lugares del mediterráneos occidental.

Tiempo atrás, cuando el pan tenía mas peso en nuestra dieta y, además, era bastante mejor y natural que hoy en día, habían platos que se hacían para ser mojados. Estos platos - mal avenidos con cucharas y tenedores, y aliados de buen pan y dedos mañosos- son las "mojadas".

Uno de los mas populares se hacía con conserva casera de tomate. Un bote detomate (antiguamente eran botellas con tapón de corcho anudado con hilo de palomar) siempre se encontraba en la despensa de las casas, así como un trozo de bacalao salado, unos huevos y una buena barra de pan. La gracia se encuentra en el tomate en conserva hecho en casa, que tiene un sabor especial.

Si habéis hecho uso de la receta del tomate en conserva, podréis disfrutar de esta "mojada" sencilla, fresca y deliciosa. Si no se así, siempre os podréis conformar con tomate natural en temporada.

Esta se la receta. Deseo que os guste..
Mulladoret de tomaca en conserva
INGREDIENTS (Per a 4 comensals)
 • Un pot de tomaca en conserva fet a casa.
 • 100 g de bacallà angles esmollat.
 • Oli d'oliva al gust i sal si fora necessària.
 • 2 ous durs.
MANERA DE FER
- Obrir el pot de tomaca i posar-la en una safata fonda. Si cal,trossejar-la, llevar-li les llavors i un poc d'aigua.
-Afegir el bacallà i remenar-ho tot.
-Afegir oli d'oliva abundant, rectificar de sal.
-Afegir l'ou dur ratllat o trossejat. 
-Deixar reposar uns minuts en lloc fresc.
Anotacions: Aquest plat, com el seu nom indica, es menja mullant un bon tros de pa.
                                             ********************
INGREDIENTES (Para 4 comensales)
• Un bote de tomate en conserva hecho en casa.
• 100 g de bacalao inglés desmigado. 
• Aceite de oliva al gusto y sal si fuera necesaria.
• 2 huevos duros.
MANERA DE HACER
- Abrir el bote de tomate y ponerlo en una fuente honda. Si hace falta, trocearlo, quitarle las semillas y un poco de agua.
-Añadir el bacalao y removerlo todo.
-Añadir aceite de oliva abundante, rectificar de sal.
-Añadir el huevo duro rallado o troceado. 
-Dejar reponer unos minutos en lugar fresco.
Anotaciones: Este plato, como su nombre indica, se come mojando un buen trozo de pan.



1 comentari:

  1. Imma. Sembla telepatia. Ahir pensava jo en les botelles i la tomata i em vaig dir, puc fer un mullador en tomata pelada que ja ve de la bona. La calor ha fet que portem dos dies dinant una gran amanida de tomata i com era valenciana, es podia mullar. Disfrutar i no parar.
    M'encanta.
    Besaeta.

    ResponElimina